hétfő, június 06, 2005

Gobi

Megvolt végre, megvolt. A belem kifagyott, de akkor is. Ezévi első tisztességes úszásom.
Mondjuk az azért jobb, sokkal, amikor a víz már nem 15 fok körül dermeszt, és csak bele lehet lebegni a lassú hullámokba, belekapaszkodva egy vízalatti sziklába és elmerengni a rohangáló rákokon. Vagy kedvenceimen, a gobikon (na jó, legyünk jó franciák: Gobie)
Ha itt valakire azt mondják, gobi, akkor finom lehülyézésnek voltunk fültanúi; olyan ártalmatlan, mindent bevevő melák típus a gobi, nem durván hülye, inkább szánandóan.
Egy darabig nem is tudtam, mitől lesz egy hal alkalmas efféle komoly felelősséggel járó feladatra, mígnem kikeveredtünk tavaly nyáron a Zöld szigetre, ahol pipás túránk végén megejtettem egy ilyen merengő lebegést, néhány barnafoltos kishal társaságában. Páni félelemmel bújtak a szikla apró üregeibe, hogy aztán kidüllesztett szemmel és felfújt fejjel próbáljanak elijeszteni, majd pár perc után, mintha mi sem történt volna, kiváncsian körbeficánkolták a kezem, bebújtal az ujjaim alá, és roppant érdeklődőnek mutatkoztak egészen addig, míg véletlenül meg nem mozdultam. Ettől persze páni félelemmel bújtak a szikla apró üregeibe, hogy aztán kidüllesztett szemmel és felfújt fejjel próbáljanak elijeszteni, majd pár perc után, mintha mi sem történt volna, kiváncsian körbeficánkolták a kezem, bebújtal az ujjaim alá, és roppant érdeklődőnek mutatkoztak egészen addig, míg véletlenül meg nem mozdultam. Ettől persze páni félelemmel bújtak a szikla apró üregeibe, hogy aztán kidüllesztett szemmel és felfújt fejjel próbáljanak elijeszteni, majd pár perc után, mintha mi sem történt volna, kiváncsian körbeficánkolták a kezem, bebújtal az ujjaim alá, és roppant érdeklődőnek mutatkoztak egészen addig, míg véletlenül meg nem mozdultam. Ettől persze páni félelemmel bújtak a szikla apró üregeibe, hogy aztán kidüllesztett szemmel és felfújt fejjel próbáljanak elijeszteni, majd pár perc után, mintha mi sem történt volna, kiváncsian körbeficánkolták a kezem, bebújtal az ujjaim alá, és roppant érdeklődőnek mutatkoztak egészen addig, míg véletlenül meg nem mozdultam......
Azóta kedvenc szórakozásaim egyike a gobis móka. És eddig mindig én untam bele elsőnek, nem a gobik...


Nincsenek megjegyzések: